Økonomi og innovasjon ved OHG fra høsten 2016

Bilde av vindmølle og solcellepanel

Denne uken ble det klart at store aktører innen maritim teknologiutvikling, vil være med som samarbeidspartnere for Økonomi og innovasjonsprogrammet. Dette samarbeidet blir knallspennende!

For Ø&I-elevene vil kreativitet og faglig nysgjerrighet stå i fokus. Gjennom å starte egne bedrifter basert på egne ideer vil elevene få en kompetanse som er helt avgjørende for norsk økonomi i fremtiden – nemlig evnen til å være innovative og å sette gode ideer ut i livet. Kanskje finner elevene inspirasjon til sine produkter gjennom sine kontakter i samarbeidsbedriftene? Eller gjennom fysikkfaget – som vil undervises på en praktisk måte, der fokus vil være på anvendelse av konsepter fra fysikk og andre realfag i utviklingen av samfunnsnyttige og miljøvennlige produkter og bedrifter.

Vi har store ambisjoner for programmet, og trenger alle elevtyper - både du som er en leder og du som er en analytiker, du som er samarbeidsorientert og sikrer fremdrift, og du som fordyper deg i de viktige detaljene. Det viktigste forkunnskapskravet er at du ønsker å være med på noe nytt og innovativt og ikke er redd for å kaste deg ut i det!

Aleksander Tysseng, fagkoordinator for økonomiske fag

Innholdet i den nye fagpakken Økonomi og innovasjon

Inntil 30 elever vil følge et spesialtilpasset program, bestående av fagene Samfunnsøkonomi 1, Fysikk 1 og Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1, i tillegg til matematikk S1 eller R1.