Fortsatt digital undervisning og hjemmeskole til og med 16. april

april21

Vi har fått innspill fra Elevrådet at det er viktig fremover at skolen er ekstra bevisst hva slags krav vi stiller til vurderinger fremover. Dette bør samsvare med det elevene faktisk får jobbet med i øktene - og at vi husker på at selv om kompetansemålene er gitt så har det ikke vært normale skoledager i år. Skriftlig eksamen er også avlyst. I tillegg har elevene bedt om at øktene i fagene legges inn i Its-kalenderen på forhånd, som også bør inneholde litt info om øktas oppgaver og hva slags oppmøte som kreves. Vi skal sammen forsøke å sikre så gode rammer som mulig fremover, og hvor struktur og forutsigbarhet blir viktig.

Gode rutiner

Det er svært viktig nå at elevene logger seg på Teams, og deltar aktivt i undervisningen. Gjøres oppgavene som blir gitt? Følges undervisningen fra senga, eller sitter man klar når økta begynner? I krevende tider er det svært viktig å opprettholde gode hverdagsrutiner, stå opp til fast tid hver dag og være fysisk aktive. Husk dagslys hver dag. Hjelp hverandre med å ha fokus på det dere får til, ikke det dere ikke får til!

Skolen vil ta kontakt på generelt nivå hvis vi kjenner en uro, men ikke nøl med å ta
kontakt med oss hvis dere er bekymret eller trenger hjelp. Dette gjelder både elever og foresatte.

Vi hadde ikke regnet med å fortsatt ha hjemmeskole etter påske. Nå ligger 1100 påskeegg fyllt med godteri og venter på dere.  Dette blir delt ut så snart dere er tilbake.

Les påskebrevet fra ledelsen her.

Lykke til med hjemmeskole litt til – vi holder tett kontakt!
Mvh OHG
v/ rektor Camilla