Spennende dager i oktober for Entreprenørskapselevene våre (ca. 125 elever)

Logo

Ungt Entreprenørskap Oslo inviterer alle Oslos ungdomsbedrifter til Propelljakt. I forbindelse med Oslo Innovation Week 2015 ( www.oiw.no) og i samarbeid med Sparebankstiftelsen DNB gir de ungdomsbedriftene i et tidlig stadium mulighet til å pitche ideene sine foran en jury og umiddelbart få tilbakemelding på sin idé. De beste ungdomsbedriftene blir belønnet med mulighet til å søke om en "Propell" - en gave fra Sparebankstiftelsen for å bidra til oppstart og gi oppdrift.

Forrige skoleår fikk 20 av 62 bedrifter økonomisk støtte gjennom propelljakten. Tre av ungdomsbedriftene kom fra OHG. Støtten til hver bedrift var kr. 3000 – kr. 5000. Dette ga god startkapital for driften.

I år prøver flere ungdomsbedrifter fra OHG seg. Dette gir også god erfaring i å stå foran et stort publikum og fortelle om sin forretningsidé.

Entreprenørskap og bedriftsutvikling 2 er tilstede på ulike foredrag i regi av Oslo Innovation Week og det store arrangementet, Gründercamp, skal avvikles her på skolen onsdag 21.10. Vi har skaffet tre spennende oppdragsgivere til denne dagen og disse offentliggjøres først den dagen campen skal avvikles. På Gründercampen deltar alle entreprenørskapselevene i tillegg til elevene i Teknologi og forskningslære og elever fra studieretning Service og Samferdsel, i alt ca 160 elever.