Forsering i entreprenørskap

KUDOS-UB

Forsering i entreprenørskap

Ønsker du et forsprang? Er du målbevisst, kreativ og nysgjerrig? Vi tilbyr deg å ta et businessfag allerede på Vg1, Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1, eller EB1 som vi kaller det. Dette er et av programfagene man vanligvis tar på Vg2. Faget er interessant og svært praktisk. Her vil du lære om hva som kreves for å starte en ny bedrift, og du vil få god forståelse for mange bransjer i norsk næringsliv. Det vil bli besøk av bedrifter på skolen og eksterne bedriftsbesøk, du deltar i konkurranser, og dere har det gøy! I EB1 jobber elevene praktisk i grupper, slik at det ikke oppleves så tungt og teoretisk. Elevene har det morsomt sammen, samtidig som de lærer om hvordan lykkes i næringslivet!

Du vil gå i en vanlig Vg1-klasse, og så opprettes det en egen gruppe av de elevene fra de ulike klassene som ønsker å være med, som er sammen 5 timer i uken. Her får du en ekstra mulighet til å bli kjent med elever på tvers av klassene! I tillegg vil du i noen prosjekter være sammen med elever på Vg2 – så du får mulighet til å bli på tvers av trinn også.

Vg1

30 timer med "de vanlige fagene" + 5 timer EB1 (Entreprenørskap 1)

Vg2

Fordypning i EB2 (Entreprenørskap 2) – ellers stor frihet til å velge programfag fra flere programområder.

Vg3

Større fleksibilitet på timeplanen enn vanlig, fordi elevene har gjort seg ferdige med ett programfag (EB1+2) allerede på Vg2!

Hva kan Entreprenørskap tilby:

·      Skape og jobbe i egen Ungdomsbedrift (UB)
·      Tett samarbeid med næringslivet og spennende besøk i innovative miljøer
·      Kreative prosesser i mange fag
·      Høyt læringstrykk og læringsutbytte -  markedsføre gode idéer!
·      Utrolig mye gøy sammen med gruppen din!
·      Et godt grunnlag for en karriere innenfor business
·      Studietur

Har du flere spørsmål? Ring oss på 22 12 92 50!

EB-kollasje
Oppdragsgiver er Røde Kors