Forsering i entreprenørskap

OHG

Vi tilbyr alle elever som kommer inn på OHG på vg1ST å søke om å forsere EB1 i 1. klasse. Da tar du EB1 som et ekstra fag i tillegg til de andre fagene alle har på vg1. Du vil jobbe i en spennende gruppe som starter en egen ungdomsbedrift – og lærer masse om business! Du vil fortsatt gå i din vanlige klasse, samtidig som du forserer et ekstra fag sammen med andre elever som også er ekstra interessert i business. Velger du å forsere i Entreprenørskap 1, vil du allerede på Vg1 lære hva som kreves for å starte en ny bedrift, du vil få prøvd ut dine gründeregenskaper - og du vil få god forståelse for mange bransjer i norsk næringsliv!

Hvordan: Du må søke OHG som vanlig i VIGO Skole, og ved inntaket til skolen i juli eller august vil alle få et brev fra skolen med en e-postadresse til den personen som jobber med inntaket til forsert EB1-gruppen. Du sender en e-post til denne personen så raskt som mulig – vi tar inn elever til EB1 fortløpende – så her er det først til mølla-prinsippet som gjelder!

OHG