OHG Kåret til Årets Entreprenørskapsskole i Oslo for 2017!

OHG Entrepenørskap

Dette ble en stor dag for oss, og det er godt å få en anerkjennelse på vårt solide arbeid - gjennom mange år - innenfor faget entreprenørskap.

Gratulerer til våre fantastiske lærere og elever - og stor takk til UE Oslo. Vi er ydmyke, rørte og svært stolte over å få denne utmerkelsen❤️

Her er den hyggelige hilsenen vi fikk fra Byråden for oppvekst og kunnskap i Oslo kommune:

"Kjære elever og ansatte på OHG.

Gratulerer med en velfortjent hederstittel: Årets entreprenørskapsskole !

Jeg har merket meg at juryen la vekt på at skolen har hatt stor økning i aktiviteter knyttet til entreprenørskap de senere årene.

Kreativitet og innovasjon er nøkkelord eksperter bruker når de beskriver hva som er viktige kompetanser i fremtiden.

Skolene kommer til å bli utfordret til å jobbe mer fagovergripende – til å gi elever kompetanser som å kunne lære, kommunisere, samhandle, skape, delta, utforske, tenke kritisk, løse problemer, gjøre prioriteringer og være kreativ.

Ved å vinne prisen årets entreprenørskapsskole har dere bevist at dere evner å kombinere alle disse kompetansene.

Jeg heier på dere!

Hilsen Inga Marte Thorkildsen

Byråd for oppvekst og kunnskap

Oslo kommune"