Alle videregående skoler er på rødt nivå, se skolens plan frem til jul

Osloskolen

Se skolens plan her:

plan-uke-50-og-51_ohg-ohg.pdf

Se lenker med utfyllende informasjon her:

Fra onsdag 15. desember blir det felles regler for isolasjon og karantene uavhengig av virusvariant.

For skolene betyr dette følgende:

Skolene skal ikke ha ansvar for smittesporing da den smittede selv skal varsle sine nærkontakter og hustandsmedlemmer.

• Helseetaten har ansvar for smittesporing ved mistanke om omikron-viruset.
  • Barn og unge under 18 år er unntatt karantene hvis de er ordinære nærkontakter, f. eks. medelever.
  • Barn og unge må i karantene hvis de er husstandsmedlemmer eller tilsvarende nære (søsken, bestevenn, kjæreste, overnattingsbesøk m.m. ) til en som er smittet.
  • Det er karanteneplikt for husstandsmedlemmer og tilsvarende nære med mulighet for å teste seg ut med PCR-test på dag 7.
  • Øvrige nærkontakter kan teste seg ut med PCR-test på dag 3, men de må fortsatt være i fritidskarantene til negativ PCR-test på dag 7.
  • Isolasjon for personer som har fått påvist covid-19 er utvidet til 6 dager.
  • Det er tre unntak fra karantene for nærkontakter:
    • Gjennomført korona siste 3 mnd.
    • Mer enn én uke siden 3. vaksinedose. Husstandsmedlemmer, eller tilsvarende nære, må teste seg hver dag med hurtigtest, eller annenhver dag med PCR-test i 7 døgn etter nærkontakt.
    • Barn og unge under 18 år som ikke er husstandsmedlem eller tilsvarende nær den smittede.

Ta gjerne kontakt hvis noe er uklart.

Beste hilsen

rektor Camilla 91100812