Studietur til Granada

Granada

Bienvenidos til denne lille oppsummeringen av vår tur til Granada. Den lille, vakre byen i Spania fullstappet av kulturelle og kulinariske godbiter. En uke har gått fryktelig fort med skole, utflukter og tid i vertsfamiliene. Det sist nevnte var nytt og spennende for mange i gruppen, men viste seg å være veldig lærerikt og en opplevelse for livet. Det tok kun 30 minutter fra vi ankom Granada og til vi satt rundt bordet og ble bombardert med spørsmål. Så var det kanskje litt nyttig det vi lærte i timen.

Skolen varte i tre timer hver dag, noe som gikk fort unna med spill, lek og moro. Lærerne var utrolig flinke til å forklare og gjenta, så alle hang med på undervisningen som utelukkende gikk på spansk. På timeplanen var det mye grammatikk og utvikling av vokabular som var til god hjelp rundt middagsbordet i familien.

Andre dagen fikk vi en smakebit av Granada sentrum og dens severdigheter. Arkitekturen var veldig spesiell og rett som det var dukket det opp en liten arabiskinspirert sidegate mellom Sephora og Zara. Turen gjennom lille Arabia førte oss frem til Katedralen, som guiden lærte oss tidligere hadde vært en moské.

Onsdagen gikk med til Alhambra, en stor samling palasser med utrolig utsmykning. Etter utallige bilder måtte vi hjem etter turens beste utflukt. Ellers har vi også gått rundt i Albayzín, en bydel av hvite hus og en meter trange gater, vært på flamenco show og nytt el tiempo libre.

Etter en deilig felles middag og andre artigheter på kvelden drar vi hjem en opplevelse rikere, og forhåpentligvis med en forbedret versjon av spansken. Tusen takk til Tove og Stine som organiserte og gjennomførte en så bra tur! ¡Adios!